Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024

Άννα Τζώρτζη:

 

Η Άννα μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. «Η εικονογράφηση με ενδιέφερε από το πρώτο έτος της σχολής, δεν είχα όμως την ευκαιρία να ασχοληθώ σοβαρά με αυτήν, καθώς δεν υπήρχε αντίστοιχο εργαστήριο στη σχολή», λέει. «Κατά τη διάρκεια του Erasmus που έκανα στην Κρακοβία, παρακολούθησα το εργαστήριο “Η τέχνη του βιβλίου”. Μετά από αυτή την επαφή με τον κόσμο του εικονογραφημένου βιβλίου άρχισα να κατασταλάζω, ότι τελικά αυτό ήταν που ήθελα να κάνω, και να αφοσιώνομαι αποκλειστικά στην εικονογράφηση. Τα τελευταία πέντε χρόνια εργάζομαι αποκλειστικά ως εικονογράφος στον Τύπο και στο παιδικό βιβλίο. Συνήθως μου αρέσει να σχεδιάζω με γνώμονα το χρώμα. Έχω μια περιορισμένη χρωματική παλέτα όπου το χρώμα δεν έχει ρεαλιστική απόδοση και δημιουργεί γεωμετρίες. Όμως αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με το πρότζεκτ στο οποίο δουλεύω. Στο βιβλίο δουλεύω σκεπτόμενη πάντα την ατμόσφαιρα, ενώ στο έντυπο την ιδέα και την αμεσότητα με την οποία θέλω να λειτουργήσει η εικόνα μου. Η έμπνευσή μου πηγάζει από πολλά ετερόκλητα πράγματα. Η παρατήρηση του φυσικού κόσμου είναι μια ανεξάντλητη πηγή. Έχω την τύχη να μένω κοντά στη θάλασσα και αυτό με ενεργοποιεί πολύ, όπως και οι μεγάλες βόλτες στη φύση, και η μουσική. Μου αρέσει πολύ να αγοράζω εικονογραφημένα βιβλία και, φυσικά, έχω κρατήσει όσα είχα ως παιδί. Έχω καταλάβει ότι και τα ταξίδια έχουν επίδραση πάνω μου. Όχι ότι θέλω οπωσδήποτε να ζωγραφίσω όταν ταξιδεύω, αλλά τότε παρατηρώ πιο πολύ τα πράγματα γύρω μου με αποτέλεσμα να νιώθω το μυαλό μου να γεμίζει με νέες παραστάσεις και συναισθήματα. Επίσης, δεν μπορώ να αντισταθώ στη δύναμη του internet και των social media. Οι περισσότεροι εργαζόμαστε ως ελεύθεροι επαγγελματίες με όλες τις δυσκολίες και επιβαρύνσεις που αυτό συνεπάγεται. Θέλει αρκετή υπομονή και επιμονή μέχρι να δεις τη δουλειά σου να δημοσιεύεται και να χτίσεις κάποιες σταθερές συνεργασίες. Γενικά, η εικονογράφηση δεν είναι πολύ διαδεδομένη και ο κόσμος τη συγχέει με την γραφιστική. Είναι πολύ βοηθητικό το ότι υπάρχει πια φεστιβάλ εικονογράφησης (illustradays) τα τελευταία δύο χρόνια. Νομίζω ότι το ενδιαφέρον για την εικονογράφηση αυξάνεται συνεχώς και ανεβαίνει και το επίπεδο των Ελλήνων εικονογράφων».

Πηγή: Lifo

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου