Σάββατο 25 Μαΐου 2024

Κώστας Περδίκης: Η πεπoνόφλουδα

 


Η  πεπονόφλουδα

 

Για να μπούμε στο Γυμνάσιο, τότε, τελειώνοντας το Δημοτικό, δώσαμε εξετάσεις. Τον Φεβρουάριο γράψαμε τα πρώτα μας διαγωνίσματα.

Μαθηματικά μας έκανε ένας καλός μαθηματικός, αλλά και μέγας είρων. Τους "αδύνατους", στα μαθηματικά, μαθητές, τενεκέδες τους ανέβαζε και τενεκέδες τους κατέβαζε.

Μας έβαλε λοιπόν ένα  πρόβλημα, που ήταν κάπως έτσι:

"Ένας εργαζόμενος παίρνει μεροκάματο 35 δραχμές και  εργάζεται όλες τις μέρες, εκτός της Κυριακής. Για φαγητό δίνει 15 δραχμές τη μέρα και για άλλα μικροέξοδα 35 δραχμές τη βδομάδα. Πόσες δραχμές του περισσεύουν να διαθέτει για ενοίκιο τη μέρα";

Μου φάνηκε πολύ εύκολο και τελειώνοντας γρήγορα παρέδωσα την κόλλα μου και βγήκα έξω. Η μόνη μου αμφιβολία για το αποτέλεσμα ήταν ότι το νούμερο που έβγαλα δεν ήταν "σρογγυλό".

Πριν από μένα είχε τελειώσει η Τερψιχόρη, πολύ καλή μαθήτρια, στην οποία έσπευσα για να επαληθεύσω το αποτέλεσμα.

«Την πάτησες», μου λέει, «δεν υπολόγισες ότι ο εργαζόμενος τρώει και την Κυριακή». Το σωστό αποτέλεσμα ήταν 10 δραχμές κι εγώ είχα βγάλει 12,14.

Ζεματίστηκα, όχι τόσο για τον βαθμό που θα έπαιρνα, όσο για το ότι το λάθος μου θα χάλαγε την καλή  εικόνα μου σαν μαθητή, στα μάτια του καθηγητή μου.

Εκείνο το λάθος, όμως, από τότε μου έγινε μάθημα. Στις άπειρες εξετάσεις που επακολούθησαν, στο Γυμνάσιο, Λύκειο, Εισιτήριες, Πολυτεχνείο δεν παρέδινα τη κόλλα μου πριν  κάνω πολλούς ελέγχους και πριν λήξει ο χρόνος.

Έχουν περάσει τόσα χρόνια.

Το μοιραίο μου λάθος το θυμάμαι ακόμη, όπως δεν μπορώ να ξεχάσω και το ειρωνικό γελάκι εκείνου του Μαθηματικού μας, μόλις διαπίστωσε ότι είχα πατήσει την πεπονόφλουδα, που ο πονηρός μας είχε ρίξει…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου