Σάββατο 23 Μαρτίου 2019

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΩΤΗΣ:



Το να γυρνάς στον γενέθλιο τόπο κάθε φορά, αν και εγώ διατήρησα όλα αυτά τα διατρέξαντα χρόνια τους δεσμούς μου με την Ανδραβίδα, είναι μια καταβύθιση στην παιδική σου ηλικία κατά κάποιον τρόπο. Πολλές επί μέρους στιγμές συντίθενται αυτομάτως και φτιάχνουν πολλές εικόνες της τότε ζωής. Πάρα πολλά εξωτερικά ερεθίσματα σου γενούν κάθε φορά διαφορετικά συναισθήματα. Θυμάμαι την καθημερινή ζωή στο σπίτι και στην σταφίδα που καλλιεργούσε ο πατέρας. Το τυπικό των εορτών, τα γλυκά της μητέρας, και την Κυριακάτικη ατμόσφαιρα με τα σινεμά, υπήρχαν δύο στην Ανδραβίδα, και το ποδόσφαιρο. Το ραδιόφωνο του σπιτιού και το πρώτο μου τρανζιστοράκι τσέπης που δεν το αποχωριζόμουν ούτε κατά τον υποχρεωτικό τότε εκκλησιασμό. Τα αποκόμματα από τα περιοδικά και τις εφημερίδες που κρατούσα, αυτοκίνητα, μηχανές, ποδοσφαιριστές, ηθοποιούς κλπ. καθώς και την βιβλιοθήκη του  πατέρα μου αλλά κυρίως του παππού μου. Το κυριότερο όμως είναι η ιδιαίτερη σχέση που ανέπτυξα με την φύση και η οποία μου καθόρισε και μου δίδαξε πάρα πολλά. Όλα αυτά τα συναντώ νοερά κάθε φορά και κάνω τις αναπόφευκτες συγκρίσεις. Όμως σε κάθε επιστροφή αναζητώ το νέο που θα μου αποκαλύψει ο τόπος επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση του μαζί μου.




Γεννήθηκε στην Ανδραβίδα το 1956 και είναι ιδρυτικό μέλος της Πολιτιστικής Ομάδας «Φράγμα». Από τις τις εκδόσεις Στιγμή έχουν κυκλοφορήσει οι ποιητικές συλλογές: «Όρθρου Βαθέος» 1988, «Φυσική Ιστορία» 1991, «Κρυμμένη Εικόνα» 1999, «Χρονογραφία» 2007, για την οποία του απονεμήθηκε το φετεινό βραβείο ποίησης του περιοδικού «Διαβάζω».
Υπήρξε μέλος της συντακτικής επιτροπής των περιοδικών: «Διάλογος» 1978-1983, και «Εκ Παραδρομής» 1985-1992.
Μαζί με τους Δ. Κράγκαρη και Α. Φουσκαρίνη έχουν εκδόσει την «Ανθολογία Ηλείων Λογοτεχνών» 1981, έκδοση της Μορφωτικής Ένωσης Λεχαινών «Ο Ανδρέας Καρκαβίτσας».
Από τις εκδόσεις του Φοίνικα κυκλοφορούν τα: «Γεώργιος Βιζυηνός (Ο Μοσκώβ Σελήμ)» 2002 [επίμετρο] και Αλέξανδρου Μωραϊτίδου «Άγιον Όρος» 2006 [επίμετρο].
Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως οδοντίατρος.
Το 2016 τιμήθηκε με το Βραβείο Ιδρύματος Κώστα και Ελένη Ουράνη Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου του.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου